Нов Piaggio MP3 310
Вселената на Piaggio MP3 първият триколесен скутер в света, продължава да се развива и усъвършенства: след дебюта на новите „макси“ версии с обем на двигателя съответно 400 и 530 куб. см през 2022 г., се появи Piaggio MP3 310 – третото поколение на трайка, който направи революция в градската мобилност, поставяйки нови стандарти за комфорт, безопасност и удоволствие от шофирането!
С появата на новия Piaggio MP3 310 – който наследява значително технологично съдържание от своите „по-големи братя“, както и още по-първокласно усещане, със спортен, напомнящ автомобил стил – цялата гама MP3 вече е по-последователна, модерна и технологично напреднала.
Piaggio MP3 310 е компактно, спортно и динамично превозно средство, което запазва високите нива на комфорт и техническо съдържание, характерни за по-големите GT скутери.
Но новият Piaggio MP3 310 прави тези качества достъпни за всички: той може да бъде управляван с стандартна шофьорска книжка, благодарение на изключителната триколесна технология на Piaggio. Системата на предното шарнирно четиристранно окачване и двойното предно колело са отличителни елементи, даващи по-голяма стабилност в завоите от всеки друг скутер и отлично сцепление с пътя, което се усеща най-добре на мокър асфалт или условия на лошо сцепление.
Сърцето на Piaggio MP3 310
Piaggio MP3 310 е оборудван с изцяло нов двигател, най-новия от необикновеното семейство HPE (High Performance Engine): със стандарт Euro 5+, двигателят 310 hpe е с увеличена кубатура (310 куб. см вместо 278 куб. см при предишния двигател). Двигателят достига впечатляващите 19,4 kW (26,4 к. с.) при 7500 об/мин. Максималният въртящ момент е 27,3 Нм и се достига при 6000 об/мин. Максималната скорост също е по-висока, постигната отчасти благодарение на подобрената аеродинамика на превозното средство: от предишната скорост от 120 км/ч до новата от 129 км/ч.
В сравнение с предишния 300 HPE новият двигател се отличава с малко по-високи стойности на максималната мощност и въртящия момент, които се достигат при по-ниски обороти: това е резултат от т. нар. понижаване на оборотитe, което води до значително подобряване на производителността и управляемостта, но също така и на цялостната ефективност и комфорт, със значително намаляване на вибрациите и шума.
Цялостната реконструкция на двигателя, включително картера, позволява също така да се направят големи промени в архитектурата на едноцилиндровия двигател, като например изместването на буталото. Това решение, което измества работната ос на буталото спрямо тази на коляновия вал, намалява триенето между буталото и цилиндъра по време на най-критичната фаза на задвижване, което води до цялостно намаляване на триенето и в резултат на това има положителен ефект върху разхода на гориво. Тези стойности са по-ниски, отколкото при 300 hpe, като в цикъла WMTC те достигат от 31,2 км/л до 32,2 км/л.
Двигателят 310 hpe може да се похвали със същите всеизвестни нива на надеждност на съвременните високопроизводителни двигатели, като поддръжката е планирана за всеки 10 000 км.
Максимална безопасност: три колела, ABS и ASR
И двата модела от гамата на Piaggio MP3 310 използват антиблокираща спирачна система ABS, интегрирана с контрол на сцеплението ASR (Acceleration Slip Regulation). Системата ASR (въведена за първи път в скутерите от Piaggio) може лесно да бъде изключена и гарантира безопасността, като предпазва задното колело от приплъзване върху опасни повърхности като мокър асфалт.
Триканалната ABS система, разработена в сътрудничество с Continental, увеличава максимално активната безопасност, като предотвратява блокирането на колелото при спиране и осигурява пълен контрол над превозното средство по всяко време. Piaggio MP3 използва изцяло дискова спирачна система на трите колела с диаметър на диска 258 мм отпред и 240 мм отзад. По-голямата безопасност и още по-плавното каране се осигуряват от големите предни колела с диаметър 13 инча.
Piaggio MP3 дължи успеха си и на изключителната патентована технология на Piaggio за двойните независими, накланящи се предни колела, регулирани от уникално окачване с четири щанги, което Piaggio, водещ производител в Европа, проектира и разработи първи в света, за да осигури максимално удоволствие от шофирането при пълна безопасност. Механизмът за завиване се състои от четири слепени алуминиеви рамена, свързани с четири панти, които са здраво закрепени към централната втулка, и две странични втулки, свързани с рамената посредством шарнири и сачмени лагери. Вътре в страничните втулки дясната и лявата кормилна тръба се въртят в класическа конфигурация с едно рамо.
Блокиращият механизъм за предното окачване, отличителна черта на триколесния италиански скутер, трансформира баланса на Piaggio MP3 300 hpe от динамичен в статичен. Стартирайте превозното средство и то ще остане в равновесие на трите колела, без да е необходима стойка (която въпреки това е монтирана). За да възобновите нормалната работа, ускорете или използвайте специалния бутон. Това означава, че никога не е необходимо да поставяте крака си на земята и можете да паркирате Piaggio MP3 310 навсякъде, лесно и без усилия.
Уникален стил за цялата гама, вдъхновен от автомобилния свят
Предната част е с изцяло променен дизайн и сега е по-широка и по-защитна, с нов хоризонтален клъстер на предните светлини с изцяло LED технология. В центъра на предната броня е разположен по-малък и по-спортен въздухозаборник, характеризиращ се с триизмерна решетка тип „пчелна пита“. Под него се намира вертикален спойлер, продукт на внимателни аеродинамични изследвания: в комбинация с изцяло новите странични дефлектори той осигурява по-голяма стабилност и допринася за по-висока максимална скорост. Предпазното стъкло също е ново, с форма, предназначена да гарантира максимална защита при ограничен обем.
Скутерът също така отчита редица нови тенденции в автомобилния дизайн – от забележителната, спортна предна част до калниците, които са с елементи в цвета на каросерията при версията Sport, и джантите, които имат нов дизайн с пет разделени спици: още една ясна препратка към света на луксозните спортни седани.
Дръзката предна част е балансирана от елегантната, обтекаема задна част, която елегантно интегрира удобната дръжка за пътника и завършва с модерния изцяло LED светлинен клъстер отзад.
Комфорт и функционалност
Piaggio MP3 310 е оборудван и с изцяло нов потребителски интерфейс. В центъра е разположено голям инструментален панел с 5-инчов LCD дисплей, който показва цялата необходима информация: в средата се виждат цифровият скоростомер и оборотомерът, както и общият и дневния километраж, температурата на въздуха, цифров часовник, индикаторите за нивото на горивото и температурата на охлаждащата течност, както и иконата за опасност от заледяване и иконата „сервиз“. Панелът показва широк набор от информация относно пътуването, която може да се избере с помощта на бутона MODE на десния контролен блок: най-висока скорост, средна скорост, моментен разход, среден разход, обхват на акумулатора и ниво на зареждане. Предупредителните светлини, от друга страна, следят всички функции като индикатор за инжекциона, оставащо гориво, налягане на маслото, активиране на ABS и имобилайзер. Бутоните за управление на кормилото и арматурното табло са преместени и сега са по-практични и функционални.
Над инструменталния панел пък е разположено практично отделение за ръкавици с чекмедже и USB връзка в него, идеално за зареждане на смартфон и всяко друго устройство.
И още по темата за потребителския интерфейс – Piaggio MP3 310 разполага с безключова система, която позволява запалване без традиционния ключ, опростявайки всички операции като стартиране на двигателя, отваряне на седалката и капачката за горивото и заключване на кормилната колона, като всичко това може да се извършва с дистанционното управление, което е удобно в джоба ви. Класическият ключ за запалване с ключалка е заменен с практично копче: за да стартирате скутера, просто го натиснете (което активира функцията за разрешаване на стартирането) и го завъртете в положение ON. Стартирането на двигателя се извършва както обикновено с бутона, разположен на десния контролен блок.
Седалката с две отделни нива за сядане има нова структура от пяна, предназначена да подобри комфорта, и е оформено така, че да позволява лесен и безопасен контакт със земята и да гарантира подходяща лумбална опора за ездача. Позицията на пътника е отпусната и спокойна, отчасти благодарение на практичните сгъваеми степенки, които, когато са затворени, се интегрират перфектно в обтекателя.
Отделението под седалката е изключително просторно и в него лесно се побират цяла каска или две джет каски, както и други предмети. Седалката е снабдена с пружина, която я поддържа в отворено положение. Практична и дискретна кука за чанта се намира на скришно място, интегрирана отзад на защитната броня за краката.
Версии и цветове
Новият Piaggio MP3 310 се предлага в две различни версии: Piaggio MP3 310 и Piaggio MP3 310 Sport, като последната се отличава с още по-спортни покрития и детайли.
Piaggio MP3 310
Piaggio MP3 310 се предлага в два гланцови цвята: Bianco Luna и изцяло новия Grigio Grafite. И двата са комбинирани с нови покрития в метално сатенено сиво. Седалката е специално проектирано с нови текстури и контрастни сиви шевове, които съответстват на покритията.
Piaggio MP3 310 Sport
Piaggio MP3 310 Sport се отличава с още по-свиреп характер, подсилен от специалните цветове за тези модели: матовият металик Nero Meteora и изцяло новите Grigio Mercurio (гланц) и Blu Zaffiro с матово покритие.
Версията Sport се допълва от спортни сини акценти, като контрастните шевове на седалката и десените на черните джанти; покритията редуват гланцово и матово черно, подчертавайки допълнително елегантните линии на скутера.